aku budak kampung

ku abadikan untuk isteriku yang tercinta,anakku,keluargaku,teman-teman seperjuangan dan mereka-mereka yang sudi menemani blog ini.terima kasih atas sokongan anda semua.



Thursday, December 22, 2011

aku dan kenangan

pernah sik kitak org ingat brapa lamak dah kitak org sik betemu ngan rakan rakan sekolah kitak org.masih sik kitak org ingat semua nama rakan sekelas kitak org.ari tok kotan sik tauk apa nak polah aku google la internet, nelah tauk betemu ngan geng geng skolah dolok.dan apa yang aku temu adalah gambar skolah aku dolok.hehehe.lucu kali jak nangga muka masa gik skolah dolok.wakakakaka.bayangkanlah dari zaman abis skolah kita sik jumpa lagik dengan kawan-kawan kita tok.mungkin ada yang kita salu jumpa p ngan geng-geng yang lain.bak kata org abis skolah alu ilang.sik pat nak di bayangkan.tentu banyak perkara kita nak tauk tentang geng-geng kita ya nak.salah seorang dari geng-geng ya tek aku.

aku abis jak skolah nang terus lost kontek ngan kawan-kawan.sik rami yang dapat aku jejak selepas zaman persekolahan aku.lagipun lepas jak skolah.rata-rata kawan-kawan aku dapat nyambong blaja ke politeknik di sarawak mahupun di semenanjung.aku pun dapat tawaran blaja ke politeknik kuching.tapi aku sik dapat masok disebabkan masalah masalah yang sik dapat di elak.tentunya aku ingin belajar sampe ke menara gading macam kawan-kawan ku yang lain.xda rejeki bah.cuma aku mampu ambik latihan kemahiran ajak.walaupun macam ya aku bersyukur dengan apa yang aku ada kinek tok.hehe.

jadi balit ke crita tadik.kinek tok bila aku nangga gambar ya, teringat ngan kawan-kawan ya semua.apa di polah cdak ya masa tok.dengar2 crita rata-rata kawan-kawan ku tok dah berjaya dalam hidup, ada yang keja gorment,ada yang jadi nurse, ada yang jadi juruteknik, ada yang bukak bisnes, ada yang keja ngan syarikat penerbangan,ada yang makan gaji ribu raban.dan sik lupak juak kepada cekgu yang telah bertungkus lumus yang sik kenal erti lelah mendidik kmk org supaya menjadi org yang berguna kepada keluarga dan masyarakat.walaupun masa skolah kmk org nang di ketegori sebagai nakal dan berolah tapi cekgu tetap sabar.terima kasih cekgu.jasamu tidak terbalas.

kenangan kenangan masa skolah(ting 4 dan 5).banyak nak crita antaranya kenak denda cekgu, kenak paluk dan anok cekgu sampe rasa pedas telinga.dan kenangan sik pat ku lupak kmk org boikot cekgu math.sebabnya biarlah rahsia.hahahaha.dan juak aku sik pande lukisan geomatri.leh dikatakan aku takut skali subjek ya.sebabnya lukisan aku teruk skali.tapi alhamdullillah berkat dan usaha aku dapat juak keputusan yang bagus.terima kasih cekgu lukisan.kepada semua cekgu yang mengajar kelas kmk org tahun 98-99, jasamu tidak terhingga.akan ku kenang ke akhir hayatku.

peace no war.

kenangan jadi ingatan

coba tekak cney aku.dapat sik da hadiah.p mun tauk diam2 ajak la k.hehehe.

11 comments:

Nanan said...

waa bestnya mun ingat balit zaman skolah. nasib bait kwn2 skolah kmk suma sama kpg jak. so xda la lost contact ndah. men agak jak ke rumah. hehe

Chenal said...

rindok berkenang jeman skolah. macam2 ajak cito.

Hanie_Dew said...

zaman sekolah menengah tu paling best sekali. dulu aku ngan geng penah panjat bangunan sekolah jsut nak ambik kad kat kelas je. gila betul. the kawan aku jatuh kat bumbung laluan nak ke kanatin. habis bocor. hahahahaha..

tak dpat cam mana satu ko dalam gambar tu. sume comel comel jak.

Jue said...

Ko molah ku rindu zmn skolah. Dolok ku fames aih d skolah yerrrrr hahahahahahahahaha ok enuff..over da juak tetak tek haha

Untung ada cikgu gi ya. Mun aku nang sik abis la btrima kasih hihi

Ney ko hor, dah la nanga pakei hp sikpat mok nanga bsr gik

erolnukman said...

Kelas form 4-5 sik ku ingat smua nama classmate aku..hihihi.klasik gmbar ya.tp aku sik tauk sorng ney kau..

[tErOmPaH bIrU] said...

nangga da'real labulabi pun sik pernah.. giney la nak nekak nok nie sorang ktk dlm gamba sekolah ya ;P
kmk hari-hari mengimbau zaman sekolah dolok marek.. nie sik, hari-hari melintas dpn sekolah kmk ya :D

wa khairul onggon said...

ko mesti nok bertudung biru ya? kekekeke x tauk ku pok sorang ney... kekeke

labulabi said...

nanan.yalah owh.nang best mun ngenang zaman skolah.p mun di suruh skolah balit sik mok eh.wakakakaka.

chenal.macam2 ada.wakakaka.

Hanie.kompom kitak ganas time skolah dolok nak.hehehe.

jue.kompom salu di kaco biak laki tok.mun sik cekgu laki.wakakaka.
zaman tok bok aku rasa betapa pentingnya ilmu.mun masih gik di skolah lamak.aku rasa sik la aku jadi macam kinek tok.hihi.

erolnukman.camne ndak ka mun betemu di pasar.masih ingat ka sik muka cdaknya.hehe.

terompah biru.hehehehe.mesti ada kes ponteng kelas tok nak.wakakaka.
labulabi dalam tok sik sama ngan kinek tok.almaklumlah dah tua.kehkehkeh.

wa khairul.nak tudung biru ya cekgu kelas kesayangan kmk org.mun sik nengar soranya tinggi kelangit rasanya sik sah kmk org turun skolah ari ya.hehehe.

Hanie_Dew said...

bro kitorg da jawab soklan burung ko tau.

labulabi said...

Hanie_dew.trima kasih.tadi aku dah baca.senyum sorang dengan jawapan ko 2 org.wakakaka.nanti tolong jawab lagi k.hehehe.

Hanie_Dew said...

yo la. bagi soalan susah susah sikit.