aku budak kampung

ku abadikan untuk isteriku yang tercinta,anakku,keluargaku,teman-teman seperjuangan dan mereka-mereka yang sudi menemani blog ini.terima kasih atas sokongan anda semua.



Sunday, October 16, 2011

jalan2 cuti2 episod serikin.

sebut jak serikin ngan org kuching kompom cdak ya madah tempat beli barang murah.bena sik murah jom kita layan crita kesah aku di serikin masa cuti minggu lepas.seawal pukul 7 pagi kmk org begerak ke serikin sebuah perkampungan yang bersempadanan dengan indonesia.dalam kol 8 lalu kmk org datang ke sia.jalan raya agak baik berbanding 2 3 tahun lepas lebih gik terok.kata orglah.

datang jak ke serikin dah kenak pau paking 2 ringgit.ok gik.bayar jak la.pake cdak sia carik rejeki.masok2 jak haikal terus sambar mainan.mun plastik sik juak hal.moto polah dari kayu.mula2 aku ngan deng sik mok beli, camne tek ka terlepas dari tangan ekal alu patah tayarnya.sik semena-mena kenak bayar rm20.rugi camya ajak.tok la pertama kali aku datang ke serikin.sebelum tok dengar2 jak cerita dari org.deng nak mbak kawannya seopis ke serikin yalah aku jadi dreba.lagipun aku sik pernah pegi, sik salah pegi nak.hehehe.

nang rami org rah serikin ya.p rata2 jalan2 ajak.sik da pun ku nangga cdak ya bebeli.aku tek cari barang kail.dari ujung ke ke ujung sik juak nemu.last2 dalam sejam lebih di serikin aku pun molah keputusan balit jak, sik da apa nak di beli.jadi dah balit tek kmk orang pecut ke sematan nangga pesta sematan.ya ajak crita dari serikin.gambar pun sik brapa.lelah nyawa bejalan.


DSC09353


DSC09362

DSC09373

DSC09379

DSC09380

DSC09376

DSC09378

DSC09389

DSC09392

DSC09386

DSC09382

DSC09390

DSC09393


jumpa di pesta sematan.

11 comments:

Amni said...

kamek seumur hidup sik pernah ke sia aiee... ya lah nengar cerita urang jak madah barang mudarh.. kmk malas sebab panas.. hahhahaha...

tapi mak kmk mbak jubah cantik2 jak dari sia.. + ada saiz kmk yang paling penting...=p

labulabi said...

amni.kmk rasa ada saiz kitak.hehehe.yalah dari pegi jauh2 rah india street pun banyak nak.hehe.

Kathy Tuah said...

kmk salu pegi serikin sbb x berapa jauh dari rumah..hahaha..bagi kmk oklah, biasalah nk ompuan..kehkehkeh..

Jue said...

aku seyes sik pnah g sia koh haha
tringin juak mok pgi sia pas nanga pix ko ya
ramei mdh murah2 brg sia hor. mak bf ku mun nya trun kuching dr labuan mesti singgah sia
dah mcm lokasi wajib hahaha

**dah draft duhal..o tdah..kelak mek duak Hanie beri award phargaan ngan ko =)

labulabi said...

kathy.mun ompuan nak bleh la pegi sia.hehehe.camne ndak mun musim perayaan rah sia oo.

jue.pegilah.time sabtu minggu bleh pegi.mcm2 ada cdak ya jual.p barang kail x da.hehe.hehehe klak la publish cita ya.

mat said...

pok, lamak cuti kah?masih di kch kau kah?aku blm pernha jejak kaki di bumi serikin...dgr jak

labulabi said...

dah start keja pok.awal bulan ya tek bercuti.abis jak baram regatta alu cuti.hihi.pergilah pok.p rasanya tebeduk best agik.mcm2 ada di sia.

[tErOmPaH bIrU] said...

hemmm.. PUN sama juak sik pernah sampei Serikin gik hehe..
Insyaallah, bila tah nak sampei sia.. kmk mok borong telekong jak.. dengar cerita, telekong sia kachak-rupa-chantek-rega mun nak berbeli :D

labulabi said...

terompah biru.InsyaAllah kelak kitak sampe juak ke serikin.hehehe.syurga ompuan ya.mun org laki sik tauk pa nak beli.wakakaka.

Hanie_Dew said...

macam pasar malam versi siang. best kalau pegi tmpt murah camni.

mana moto kayu tu. xnampak pun

labulabi said...

hanie.dah buang.sik sempat nak gambar.hehehe.