aku budak kampung

ku abadikan untuk isteriku yang tercinta,anakku,keluargaku,teman-teman seperjuangan dan mereka-mereka yang sudi menemani blog ini.terima kasih atas sokongan anda semua.



Tuesday, September 20, 2011

tpot dan ahim beraya

salam hari raya.ari raya ya tek aku sik berkesempatan nak ngambik gambar raya.selepas pulang dari sebandi ulu aku di serang batuk yang maha terok.ada ketikanya menyebabkan pinggang aku sakit gilak.2 hari aku habiskan sebotol ubat batol cap kelapa laut.kira 2 hari ya aku penagih ubat batok.di samping batuk yang bermaharajarela aku kenak demam juak.kesian ngan deng dan haikal x dapat beraya juak.masing2 duduk rumah ajak melayan crita astro. minggu ke dua aku beraya di matang.tapi yang sedihnya aku kehilangan suara di sebabkan batuk.nak klaka pun kenak make bahasa isyarat.wahahahaha.nang banyak dugaan aku ari raya tek.aik lemenet aku cuma dapat tangga jak.huhu.kueh dan mueh tersenyum nangga aku sebab aku x pat makan. sebelum menghabiskan sisa cuti aku mbak cdak rumah molah gambar raya.dah semestinya model tetap aku tpot dan ahim bergaya dengan baju raya masing2.ahim kinek tok dah jadi part time tukang jait.baju raya tahun tok kebanyakan di polah oleh ahim.bercita-cita nak bukak butik.InsyaAllah mun ada rezeki. dengan peralatan yang serba kekurangan serta karya yang x seberapa tok aku kongsikan untuk tatapan kitak org semua.sebarang komen yang membina dari segi lighting, shadow, contrast akan mendapat hadiah.wakakaka.bulak ajak.hihi.mok molah tempahan baju sila berjumpa dengan ahim.hehehe.promote.k chow dolok. DSC08886 DSC08883-2 DSC08871-2 DSC08869-2 DSC08865 DSC08863 DSC08881 DSC08869 DSC08866

16 comments:

Kathy Tuah said...

tedah, demam..xpatlah nak rangkak raya tek nak? hehehe..

Nurr Kasih said...

nice :D

labulabi said...

kathy.nang x pat ari raya pertama jak dapat ngentam kueh.hehe.

nur kasih.tima kasih.

Khairul Antasha said...

kacaknya gmbr... :)

gik masih batuk2 kah?

try mkn ubat batuk Hurix..nok ada gamat ya... yerrr..

labulabi said...

Khaisha.alhamdulillah dah reda dah batuk.cuma sora jak ala2 rockers bok lepas konsert.wakakaka.tima kasih.

[tErOmPaH bIrU] said...

nang so~ sweet lah hamba Allah nama Tpot ya.. nang fotogenik la dirik nya ya ohhh :)
boh lah ktk sedeh2 gik hihi.. kmk sama juak.. raya pertama jak beraya sakan.. raya ke-2~ 3~ nang duduk rumah nunggu org datang beraya sambil nangga tv jak.. da sik nangga crita Darah Satria raya ya tek :D

Hanie_Dew said...

alahai kesiannya. aku pun batok sampai hilang suara time raya. dah baik sekarg batok datg lagi.

aku nak dapat hadiah tapi aku tak dapt nak bagi komen yang membina dari segi lighting, shadow, contrast.

kalau Jue bole la kot. kalau komen dia memang nanti aku nakmintak hadiah dia sikit. hahahaha

Total Life Changes said...
This comment has been removed by the author.
mat said...

salam geng... ada stail, dah bait demam kau?

ciK LyndaWawa said...

kiut ompuan ya..=]

labulabi said...

terompah biru.x da sedeh2 gik.hehehe.dah nak abis raya tok.hehehe.kmk org ne dapat nangga cenal lain selain 618.hehehe.mun ekal dah tido bok dapat nangga crita lain.hihi.

Hanie_dew.time org sakit kali time tok.hehehe ju pun x muncul juak tok.

mat.wsalam pok.dah sehat dah.da la sikit batuk2.mak kaseh pok.

cik lyndawawa. yalah org bernama tpot@ hanifah.

hani apandi said...

besarnya gambar tapi cantek ! :D

Jue said...

moga ahim pat bukak butik sak ku ley g sia. tp mesti mok jahit baju ku kck2 ha hihihihi

msh sakit? cuba minum aie asam jawa panas. boh kah gula. cpat sembuh aih

aku sik pro koh mok berik komen. kck ba pixas ya. ko pro gik dr aku. malu ku eeeeeeeeeee


larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk


psst: nunggu erol yg pro jak komen =)

erolnukman said...

tedah kau.raya dalam keadaan kurang sihat.nang sik best ya eh...huhuhu

sik brani nak komen pasal gmbar,sbb aku sik pandey bab2 lighting tok & aku pun sik pernah main strobis koh..minak ada part ada terover oxpose sikit mybe...tp aku suka background putih..=)

p/s: mintak ajar strobis pok..

labulabi said...

hani.makseh.hihi.

jue.alhamdulillah dah sehat dah. insyaalah semoga cita2nya berjaya.hehe.bah pa tunggu tapok dibah bantal gik.wakakaka.aku sik brani ngan en erol ya.hihi.

erolnukman.hehehe.saya budak baru blaja.pande try n error jak pok.da sikit2 ilmu masang bateri flash.hehe.

P/s: ku dengar cdak freak nak travel seluruh sarawak kelak.masa ya bleh la kumpul geng, kita blaja sama2 ngan sifu2 freak.

Jue said...

haha aku pun errr sik brani ngan erol ngan ko skali!hahaha
aku cuma photog picisan jak ba hahahaha

larikkkkkkkkkkkkkk