aku budak kampung

ku abadikan untuk isteriku yang tercinta,anakku,keluargaku,teman-teman seperjuangan dan mereka-mereka yang sudi menemani blog ini.terima kasih atas sokongan anda semua.



Tuesday, August 2, 2011

puasa oh puasa

puasa

hari ke 3 puasa.suasana masih tenang.dalam tempoh ya mun di ukur dari tahun lepas bazaar ramadhan agak lengang dan kurang meriah.x tauk 2 3 ari agik.seperti kebanyakkan geng2 di opis, aku beli apa yang patut ajak k sungke.1 2 jenis kueh, 2 lauk dan sedikit mee.nak berjimat tek nak.beli banyak2 takut lam tong uras ujung2.yang pasti kueh mongkol mesti beli.mun tahun lepas kita dapat beli 5 bijik 2 ringgit, tahun tok dah naik rega 1 biji 50 sen.rata rata makanan seperti mee yang telah di pek nait 50 sen.alasan tek tepong nait rega.

org yang bekerja macam aku tok terpaksa lah meli juak.nak masak jauh pak weee.balit dah pukul 5 ambik deng dekat nak pukul 5.20 ambik ekal pukul 5.50 atang rumah dah pukul 6.00.tapi masih gik sempat datang rumah.mana yang balit ke senadin ya aku sik tauk kol brapa cdak ya datang rumah.ya baruk situasi di miri.x tauk la kitak org di cnun.

time tok cuaca pun cukup panas.rasa nak pitam mun lama2 di luar nun.alhamdulillah bila nangga jadual kerja kurang gila aktiviti luar.ada la 2 3 igek.x tauk gik mun dah ujung2 kelak dengan majlis bersungke, bantuan anak2 yatim dan ibu tunggal.mesti ada punya.

untuk ari tok ya ajak yang mampu aku tulis.gambar2 bulan ramadhan blom ada lagik.nang blom ngambik pun.x tauk la ada org nak mbak aku outing ramadhan tok.hehehe.dengan sedikit penulisan ya aku berharap kita dapat bermuhasabah diri tentang kehadiran bulan ramadhan yang mulia tok.semoga kita sama-sama mendapat keberkatannya.salam ramadhan untuk semua.jumpa lagik. :)

9 comments:

axuerha said...

kmk x pg gik bazar ramadhan mun akhir2 lak baru pg..

eh, ktk jgn lupa ngkah gamba bazar ramadhan kelak k...huhu...

labulabi said...

axuerha.la rugi x pegi awal.masa tok kita nangga suasananya.kelak mun dah akhir2 org gago balit kpg dah.hihi.

wokey.p lom tauk la bila nak g outing tok.:)

[tErOmPaH bIrU] said...

lenggang ka?.. bazaar siney diagak ktk ya? :)
kmk biasa agak nok dekat tok jak.. bazaar seberkas.. ya pun sik da pergi gik dah 3 puasa tok hihi..

ciK LyndaWawa igUana said...

yer..rajin eh ambik deng....=]sini deng kitak keja?

labulabi said...

terompah biru.3 ari tok dah pegi bazaar mosjaya, bazaar kem sri miri, bazaar stadium ya.mungkin petang tok gi saberkas lepas pusing2 rah piasau kali.hehehe.mun nak di banding tahun lepas kita pegi rah stadium ya kompom kita jem rah tengah2 bazaar ya tek kotan org rami.camya keadaannya di mosjaya.bahagian tengah nang x dapat di rapat.umas nyawa.hehehe.kat kem ya seperti tahun2 yang sudah juak.hehe.

cik lyndawawa.kmk 2 deng x sama opis.yalah terpaksa ambik nya dolok.nak jimat kos la katakan.hihi

Jue said...

urm di tmpt ku pun sik juak rami gilak cam last year
kali smua save budget pakei raya..ok la ya..sungkei simple2 jak kan

labulabi said...

jue.x sabar nak meronda bazaar satok ngan gitak.rah matang pun ada juak, rah demak gik, tabuan jaya,kota sentosa, kem batu 10, kota samarahan.hadoiii rasanya semua x sempat nak pegi.huhu

Amni said...

perasan sik? bulan posa, duit macam makin banyak dikeluar.. err... ka kamek ajak kedak ya? hiks...

labulabi said...

amni.lebih kurang camyalah.hehehe.nak kata berjimat ya x juak dapat nak.hihi