aku budak kampung

ku abadikan untuk isteriku yang tercinta,anakku,keluargaku,teman-teman seperjuangan dan mereka-mereka yang sudi menemani blog ini.terima kasih atas sokongan anda semua.



Saturday, February 12, 2011

kampung danau bekenu

salam bersiaran kawan-kawan.seminggu tok aku ulang alek bekenu miri ngekot cdak molah cgek pengambaran.banyak la tempat kpg danau ya di masok oleh kru pengambaran.aku lebih berminat ngekot masa rah sawah padi ya.walaupun berpanas aku tetap nak ambik gambar juak.keunikan di danau tok, masa tengah ngetam padi ya cdaknya belagu sambil berbalas pantun.nang terhibur lah kmk org.kitak org tauklah kerja shooting tok nak, mun salah kenak polah berulang kali.yalah aku kesian juak nangga org tua bejemur lamak2 rah panas.aku pun cuak juak.x sampe setengah jam aku pun lari juak ke dango.hehehe.macam apa aku owh.wakakaka.

DSC04702

DSC04701

DSC04727

DSC04735

DSC04737

DSC04776

DSC04761

DSC04755

DSC04752

DSC04784

DSC04778

DSC04787

DSC04785

selamat berhujung minggu kawan-kawan.

20 comments:

Son Of Rubiah said...

ada muka yang aku kenali ...

labulabi said...

son of rubiah.owh.yaka.hehe

axuerha said...

suka!!!!!! sejuk mata nangga sawah bendang...hehehe..pic no.4 ya...elokkkkk jak suma makcik2 beratur amek gamba...hahaha...

labulabi said...

axuera.nang di suruh beratur.org nak masuk tv tek nak.hehehe.

miss Fida said...

cantik...mek suka gambar muka2 makcik ya..meaning of life..

labulabi said...

miss fida.yalah motif utama kmk ambik gambar rah sawah ya.hehehe.

wa khairul onggon said...

Perghhh... giney ko nyuroh sidak berbaris rami2 ya? hihihihi.. Cak pok.. terang jak gambar.. Ku suspek tuk lens Tamron 17-50mm.. mun mena, gimme 5! Asa mok beli ku lens tok eh.. :)

labulabi said...

wa khairul.hehehe.tetttt 3 gambar di atas jak make tamron 17-50.nak selebihnya aku tembak make sony 70-300G.tgh panas pok.aku x nyuruh cdak bebaris pok.cdak penerbit racangan yang ngatur.aku tembak jak lah.hehehe.

Vivi Lim @ Mrs.Nurulazmi said...

wow!sawah padi eh...teringat kmk ngn kampung kmk nun jauh d sinun..ado banyak sawah padi juak
=0).

shooting crita apa tuk? aih..maok kmk berlakon join mak cik ya sekali berbalas pantun..hehehehe
=0).

[tErOmPaH bIrU] said...

da pengambaran ka?!!.. wasehhh.. glamour la dak makcik2 lepas tok dpt masok tv hehe.. utk rancangan apa tok lok?..
apa2 pun, kachak gamba.. suka! suka! :)

MASZ said...

nice captures bro =)

wa khairul onggon said...

perghh... dah berisik 70-300G dah ko Labuk? SIk padah pun.. Ku berhajat juak nak meli ya, tp bila mikir ku salu bergerak traveling takut sekda masa dan keselamatan lens ya alu sik jadi meli :P SHarp G lens tok eh :)

Khairul Antasha said...

ya rabbi pakcik...suma gmbr3 dlm entry tok kacakkk.. suka nangga.. minjam kemre lok..hehehe

labulabi said...

TBK.yalah owh.mun nangga uma ingat zaman gik kecik dolok.wakakaka.ngail ikan kelik rah parit uma.hehehe.pengambaran pake komuniti 1 malaysia.kira kampung tok terpilih lah.kitak jgan.kelak pisan x da org nak nolong.wakakaka.

terompah biru.nang glemer cdak ya.p x tauklah mun cdak ya kah semua gambar dak makcik2 ya.hehehe.rancangan komuniti 1 malaysia.tima kaseh.hehehe

wa kaljis.lmk dah ku bisik 70-300 G ya pok.outing awal tahun lepas nang dah ada.tahun 2009 aku meli lens ya.hehehe.pake skodeng best pok.wakakaka.nang susah nak mbak pok.dah la besar,berat gik.aku mun kuar mbak 2 lens jak kinek tok cgek 17-50 ngan 70-300 jak.hehe.

khaisha.sila jak pinjam.hehehe.kitak bila gik nak beli kemre tek.wakakaka

Khairul Antasha said...

bencik nak kmk ngan soklan bila gik nak berisik kemre tok eh..hahaha..kmk x mampu lok..nunggu org merik free jak..ada kah? hehehehhee

labulabi said...

khaisha.hehehe.kelak kmk mujuk apek cina suruh merik ngan kitak.hehehe.mun nya maoklah.mun cina ya x mok bukan rejeki kitaklah.wakakaka.

DUWAN said...

best eh..lom pernah gik jumpa nak mcm ya koh..SAWAHH BELOM PENAH KU JEJAK...mok juak...

labulabi said...

duwan.lak kita outing rah sawah padi kampung baru.hehehe.err tunggu ku balit kampung lok.hehe

Faizal n Fashitah said...

Wahhh...kacak gamba ya eh. Klasik!.. bok la ku tauk camne rupa bekenu. XD

labulabi said...

FnF.ya bok kpg danau jak pok.senanya da gik kawasan lain.hehe.