aku budak kampung

ku abadikan untuk isteriku yang tercinta,anakku,keluargaku,teman-teman seperjuangan dan mereka-mereka yang sudi menemani blog ini.terima kasih atas sokongan anda semua.



Saturday, January 29, 2011

jalan jalan Chinese New Year.

salam hari minggu ngan kitak org oi.pa polah ari tok.duduk elek2 ka. petang marek mbak deng ngan Haikal jalan-jalan di bazaar CNY rah ctok.walaupun 2 aribulan kelak da gik outing rah ctok, ya lain rancangan k.hehehe.xda subjek nak di target.lebih kepada jalan2 cuci mata jak.hehehe.bah layan jak lah k.selamat berhujung minggu ngan kitak org semua.layan......

DSC04407

DSC04417

DSC04418

DSC04433

DSC04437

DSC04422

DSC04432

DSC04430

DSC04426

dengan kesempatan tok aku ingin mengucapkan selamat tahun baru cina kepada seluruh warga malaysia yang menyambut CNY.pandu cermat jiwa selamat.hehehe

Thursday, January 27, 2011

aku blurrrr.

salam jumaat.gago na juak eh.almaklum lah Perdana menteri nak datang minggu depan.p ya bukan crita ari tok.aku senanya kekeringan idea time tok.dengan kesihatan yg x brapa stabil tok, aku nang ilang idea terus.mala jak 2 3 ari tok aku molah muka depan album kawen awal tahun ya tek, tapi setakat bukak pasya tangga, x da lalu idea datang nak molah camne gik.jadi di sebabkan kitak org di luar nun yang bijak lagi pandai.hehehe mintak tolong berik idea ngan aku lok.berik yang bernas2 k.ya jak lah tek.

muka depan album 1



kepada geng2 di sekitar miri yang berminat.

chinese new year street outing
02.02.2011 jam 8.00 malam.
berkumpul di perkarangan bank islam centrepoint.
jgan lupak mbak tripod ngan flash.
datanglah beramai-ramai.


camyalah bunyi nya tek.outing tok di kelola oleh geng2 kamera rah miri tok.c kiralah kamera apa di pake kitak org.janji mok join jak.x da bayaran di kenakan.cuma bayar k minum kedirik jaklah.hehe

Tuesday, January 18, 2011

sudah siap oi org kampung.

jeng jeng.hehehe.suk ati aku ari tok oi.mala jak nilit rah penjan.macam anak dara nilit org bujang depan rumah.wakakakaka.mala ja dupdapdupdap nunggu barang.nang kamboh la tek.bila gik cdak pos laju nak antar barang aku tok!!.dalam kol 1.45 pm camya da colling dari opis dibah madah da benda nak sain.wakakaka.aku dah nilit dari atas nangga abang posmen mbak bungkusan aku ya.hehehe.nang apalah aku tok owh.bukan apa senanya.tarikh due dah lalu bah.jadi ku bingung juak mun barang ya x siap on time nak.lak jerak org nyuruh kita.hehe.jadi pa lah benda ya tek owh.tok lah barang ya.album pengantin.jadi aku nak ngucapkan ribuan terima kasih ngan syuk atas pertolongan beliau dalam menjayakan proses album tok.ngan boy di atas kesudian menjadi secen photographer. ya jak lah tek.kitak org tangga jak hasil yang x brapa ilham aku.xda copyright k.hehe

DSC04263
tok la albumnya tek

DSC04264

DSC04269

DSC04277

DSC04278

DSC04275

jadi toklah pakej yang di ambik pengantin ari ya.kira tok rezeki datang bergolek lah.hehehe.

Saturday, January 15, 2011

panorama lagi

bertemu lagi kita dalam edisi panorama.hehehe.bah ya ajak nak madah.

limbang
limbang dari hotel purnama

kampung awat-awat lawas
kampung awat-awat lawas

bandaraya miri
bandaraya miri dari yulan plaza

taman tasik sebangkoi
taman rah sebangkoi

mun da sapa2 nak belajar molah panorama ya sila klik kat ctok
gambar panorama lamak.sila klik ctok
enjoy k.

Wednesday, January 12, 2011

projek pertama di tahun baru.

fauziah

salam.waseh cam hebat jak tajuk ya owh.hehehe.tadik xda idea nak nulis.tok da ikit.jadi pa projek ya hebat gilak ya tek.x da papa bah.cuma org nyuruh aku ambik gambar kawen jak.pada 01012011 ya tek aku di jemput jadi jurugambar rasmi cgek majlis perkahwinan di limbang.pasangannya tek cik fauziah dan encik mohamad ismail.jadi proses ambik gambar dah siap,cuma yang lom siap album gik.dalam porses molah..hehehe bukan proses nak siap.lamak gik oii.

aku tok bukanlah pande macam org yang dah pro di luar nun.ambik gambar tok sekadar satu hobi aku jak.hemmm banyak gik hobi lain seperti ngail,jungle traking,camping,keta kontrol pa gik owh.jadi balit gik ngan hobi ngambik gambar tok.dengan cgek kemera yang termahal di kalangan kamera aku nak lain.wakakakaka.banyak eh kamera ku.p semua dah osak.hehehe.sedikit sebanyak mengenalkan aku dengan geng2 kamera yang lain.jadi sebenarnya best juak da kemera tok.leh berkongsi pengalaman ngan geng2 kamera.

pengalaman aku lam dunia kamera tok baru jak.masih gik memerlukan bantuan2 dari geng-geng yang lain.terima kasih pada member2 di luar nun yang sudi berkongsi ilmu dengan aku.tanpa kalian x lah aku sampe ke tahap leh ambik gambar org kawen tok.bukan senang owh.bah ya jak la nak ngerepak ptg tok.

kampung awat-awat lawas

ari tok nak sambung ikit crita rah lawas ari ya.pada satu hari....hehehehe bleh ka mula crita camya owh.bah camne nak mula tok owh.aku kehabisan edia.huhu.bah tak org tangga jak gambar rah kpg awat-awat lawas tok.what the @$#^&*^*.arghhhhh.lalalala.....lulululu...ishhhh camne tok.

DSC02255

DSC02257

DSC02263

DSC02260

DSC02265

DSC02266

DSC02268

DSC02276

DSC02290

DSC02301

DSC02302

bah.ya ajak lah dolok.lom da idea nak nulis tok.hehehe.

Tuesday, January 11, 2011

sepetang aku di sepitang

waseh best ada jak bunyi tajuk tok owh.salam semua.tahun lepas aku da janji nak kah gambar rah sepitang.hemmm jadi ari tok aku tunaikan juak.hehehe.sedikit crita lok pasal sepitang.tahun lepas hehe bok jak lepas aku da gi kejap ke sepitang sempena travelling ke lawas.dari lawas ke sepitang ngambik masa sejam mcm ya.sepitang tok dalam negeri sabah.kira kmk org dah melangkau kawasan.hehehe.iboh ingar gilak.lak pecah rahsia.wakakaka. kmk org pegi dalam pukul 4 ptg mcm ya.apa yang best rah sepitang! sepitang tok pekan tepi laut.kak ya pekan di jalan utama.jalan sepitang tok nang sibok sebab nya laluan utama sabah sarawak.mun nak g ke utara sabah mesti lalu sepitang.

ari ya sempat juak soping rah sepitang.p x da beli apa2 cuma nak cuci2 mata jak.dalam pukul 6 nang dah petang rah sepitang.mcm dah malam.sambil jalan2 carik juak tempat makan.jadi makan lah kmk org rah sepitang.makan satey sepitang, nang nyaman.x sempat nak ngambik gambar satey kotan nyaman makan.hehehe.aku sempat makan bakso daging rah sepitang.biasanya mun rah ctok sebut jak bakso nya make bebola daging.tapi rah sepitang nya make daging hiris.nang nyaman juak.hehehe.bah ya jak crita pasal sepitang.tak org tangga jak gambar k.

DSC02175

DSC02183

DSC02198

DSC02199

DSC02193

DSC02217

DSC02220

DSC02222

DSC02213

DSC02225

DSC02212

DSC02228

DSC02231

DSC02240

ya ajak la gambar yang sempat aku ambik di sepitang.xda gik aku utang pasal sepitang owh.layan jak.jumpa gik dalam entri lain.

Sekadar menjengok

salam semua.pa khabar kitak org.pa azam tahun baru tek.aku xda benda nak d crita dolok buat masa tok.dengan kodinsi yang x brapa stabil tok,demam,selsema, ngan gik san meroyan masa balit ari ya.masih gik menghantui perasaan aku.jadi entri tok sekadar nak nyengok ajak kata org tua.tadik sempat juak ngabas blog kitak org.sempat ninggal tapak kaki ikit.dalam 2 minggu aku x on line tok banyak crita aku x tauk.nang slow bena aku bulan tok owh.gambar di sepitang ngan kpg awat-awat pun blom aku upload.huhu.nang mungkir janji bena owh.ya jak la dolok.

sarikei
tasik rah tempat rehat sebangkoi sarikei.