aku budak kampung

ku abadikan untuk isteriku yang tercinta,anakku,keluargaku,teman-teman seperjuangan dan mereka-mereka yang sudi menemani blog ini.terima kasih atas sokongan anda semua.



Thursday, November 11, 2010

cikbu dalam kenangan

salam on air semua.ari tok entri lain ikit.aku dalam mood sedih.cikbu pergi selamanya menigggal aku dan keluargaku.pagi tadik dapat call dari mak madah"jang ada anak"...tuttuttut(putus talian tipon).anak sapa di maksud mak aku ya.aku jadi gelisah.aku call mak ku balit.x dapat.kali baterinya abis.aku call adik aku.di angkat jak adik ku tepon:
aku:"pa kes di kampung"
adik:"xda kes, pahal!"
aku:"pa mak madah pasal anak,anak sapa!"
adik:"owh!anak pusak ko mati"
aku:hahh!pusak ne mati"
adik:"cikbu mati ari minggu ya masa makan belidak nek dayang ngan anak nya skali"
aku:"camne bleh mati"
adik:x tauk masa mak g kebun blakang umah ya okey jak nya 2 branak ya main dalam kebon,kak ya pulang dari kebon ya mak nemu nya 2 branak mati rah depan pintu rumah"
aku:"oo.kali makan katak itamlah ya.aku da nemu 2 3 ekok ari ya masa aku muang dah kayu di blakang umah ya.ok.lak tipon agik.

lebih kurang mcm yalah dialog aku ngan adik ku pagi tadik.aku nang bena2 sedih time tok.sebabnya aku sayang ngan pusak aku ya.lagik cgek nya dah mati ahad ya tek.ari tok dah jumaat nak.xda sorang pun sanggup nak madah ngan aku tentang kematian pusak ya.aku sedih.x da pa nak di kata2 agik.

CIKBU DALAM KENANGAN


TINGGAL CIKNIN AGIK


CIKBU TIDO


CIKBU NGAN MAKNYA CIKPAH


CIKNIN SUKA MAIN BLAKANG RUMAH


CIKBU NGAN CIKNIN


MAK CIKBU NGAN CIKNIN


CIK PAH


CIKNIN NGAN CIKBU


cikbu da sekok anak.aku nunggah cikpok.masalahnya aku xtauk cney gambar anaknya ya.banyak gilak folder gambar sampe x tauk cgek ne fail gambar ya.kenangan mengusik jiwa.huhu sedihnya bila ingat ngan cikbu.

16 comments:

miss Fida said...

sabar k..mek pham pa rasa ktk..gyalah asa mek masa mek tauk pusak mek blackie ninggal..nang nangis kmk masa ya..tba2 jak bah..nang sikpat mek terimak tp leh buat..semoga roh nya aman jaklah...

Khairul Antasha said...

alololo tedah nya.. boh sedih2...nginang gecko gik ktk.. eh..sempat juak kmk tok..

apa belidak ya?

Ninie Nordin said...

aihh. aihhh. sedih juak mek aihhh. dh kmk suka pusakkkkkk. kiut2 sidak nya lok. saba erk. dh ajal pusak ya bha. huhuhu. kmk last nginang pusak tem dajah 5. pas ya sik pat nginang gk. men pusak jiran jak la. ekekeke.

ska ngga cikbu ngn ciknin. mesra alam jak rupa. arrrrr. kiutttttt!

Ninie Nordin said...

ehhh. lupak mek. mak kmk pdh nak. mun ambk gmba pusak. lak sik pjg umo. mun sik pun ilang. mak kmk pdh laaa. n kmk pnh mengalami nya juak. hohoho.

Amni said...

aie.. aie.. makan katak? yalah kitak.. lain kali, berik makan nasik.. mun sik, carik la nya makanan lain.. lu mati.. iyerr.. pandey kamek lok.. makaseh gambar semuad apat dilihat.. hehe

ztie said...

o jang, kenak berik nya makan katak bah.. huuuuu...
ktk tok sedih .. tp ayat last ktk kelaka ngn adik ktk ya sik menggambarkan lalu ktk sedih

hani apandi said...

oh my GOD! cute nya pusak! sayang nya..sikpala, lak ktk beli pusak baru gik oke..:)

erolnukman said...

byk juak komen ooo tedah aku dari tadik..hehehe..bahaya juak katak itam ya?katak apa ya?

Khairul Antasha said...

kmk bok pasan psl katak ya..nasib katak itam...hehehe...

Norris said...

pusak mayau!...ehehee...lama sikda nginang pusak...ehehe

FaRiZa said...

aie.. sedih alu jak lok. teringat dgn pusak kmk dolok, putit. berik nama putit sebab nya nang diputit oleh mak kmk dari depan rumah. dah lah masa gik kecik, jalan encot2 jak sbb kaki nya mcm cacat. tapi nya bait, nang sik berolah. sampei bapak kmk yg sik suka pusak pun pandei sayang dgn pusak sejak ada putit ya. masa nya nak mati ya, kmk, mak n bapak kmk ada dgn nya. run run kmk duak mak kmk nangis meratap nya pegi... sik pa, sabar k. cikbu kinek tok sedang hepi kat syurga nun. mesti nya mendoa nok bagus2 pakei kitak...

BSI-BSR-VIVIAN said...

kacak pusak2 ktk..unik jak upanya..

Abg.Syuk said...

Berik makan KFC pok.. katak x halal..

wa kaljis said...

tedah mati tiba2?? kenak carik pengganti pok hehe..

Faizal n Fashitah said...

Olertedah cikbu lok. Sikpa ba.. nok nama dah ajalnya. dak ciknin ngan cikpah gik masih ada juak. Eh bulu cikpah kacak hoh...

labulabi said...

miss fida.dah ajalnya owh.ne nak molah.p ari tok dah ok.hehehe.

khaisha.x sedih agik dah.hehehe.

ninie.cikbu ya manja gila.mun dikah dalam pangkuk x angkatnya selagik kita x ngalehnya.dah ajalnya nya owh.kmk da juak dengar pasal ambik gambar pusak.p x juak pernah berlaku dalam hidup kmk.hehehe.

amni.bukan diberik makan nasik ajak.mcm2 dah makanan pusak di beli kmk ngan cdak ya.p suka juak carik makan nak pelik2.nama dah pusak nak.sebarang jak nak di makannya. :)..

ztie.org serian klaka nang da egresif ikit.mcm mok nak kelai jak.wakakaka.mun x cayak tanyak ngan onggon ngan syuk.p bila ingat masa hidupnya alu piluk asa hati.hehehe.kmk x suruhnya mkan katak p nya mok nak makan juak.

hani.maknya dah ada anak baru.xlah perlu kmk nak carik baru agik.hihi.x sabar nak nangga anak pusak baru ya.

erolnukman.kmk rasa katak puruk.kulitnya kedut2.nang jaik la rupa katak ya.nya suka diam dibah kayu buruk.kmk pun x brani nak megang kata ya.hehe

norris.yalah pok.aku nang suka nginang pusak.sak tikus x da di rumah.wakakakaka.

fariza.dah ajalnya.hehehe kacak juak nama pusak kitak ya.gik kecik dolok nang nangis kmk mun nangga pusak kmk mati.kinek tok x lah nangis p piluk ati ajak.ngenang kesah hidupnya ngan kita nak.sik semua org suka ngan pusak.

bsi.pusak kacukan parsi ngan tempatan.kmk mbak maknya dari miri ke serian.atang kampung kenak projek pusak kampung yalah alu ada cikbu ngan ciknin ya.hehehe.mix ya owh.

syuk.dah di beli kfc pok.tapi suka nak makan katak juak.ko tauk la perange pusak.hehe.

wa kaljis.dah ada pengganti pok.mak nya dah beranak baru.arap2 x mati juak nak baru ya.hihi.


FnF.yalah pok.yang hidup pasti mati nak.cam kita juak bah.wakakakaka.yalah namanya cikpah.warna bersepah ajak.x tersusun langsung.hehehe

tima kasih kawan2.