aku budak kampung

ku abadikan untuk isteriku yang tercinta,anakku,keluargaku,teman-teman seperjuangan dan mereka-mereka yang sudi menemani blog ini.terima kasih atas sokongan anda semua.



Thursday, November 4, 2010

25 perkara tentang labulabi

Salam dan selamat sejahtera semua.ari tok aku nak jawab tag dari amni.dah seminggu kali tag tok.ari ya sempat baca jak tapi x pat nak jawab.jadi ambik ikit masa untuk ngagak tag tok.terima kasih la pada amni sebab sudi tag aku.jadi aku jawab la.

Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person that tagged you.

If I tagged you, it's because I want to know more about you.

25 PERKARA TENTANG AKU

1.AKU SUKA DSLR

sejak aku sekolah rendah aku dah minat kamera.masa ya maseh make filem.kamera krek krek ajak.hehehe.ne da duit nak beli mahal2 nak.hehehe.

2.AKU SUKA HUTAN

aku suka hutan sebab aku diam di kampung.jadi x dalah ku nangga bangunan tinggi2,keta banyak2 nak.yang aku tangga pokok2,bunyi burung.ya nyuruh aku suk gilak.cuaca sejuk gik ya.nang bestlah.

3.AKU SUKA GUNUNG

kmk org da cgek kebun durian di kaki gunung.wasehh nang best eh.ada aik terjun kecik gik ya.tapi sejak bapak kmk meninggal dunia kmk org x pergi sia agik.bukan takut, tapi dah x ingat jalan ngan x da masa nak pegi sia.perjalanan ke kebun ya jak ambik masa 2 jam.dolok gik kecik salu ngabis masa di dango sambil nunggu durian gugok.kinek tok masih suka gunung,walaupun x berpeluang nak nekik,nangga pun dah dapat menenangkan jiwa.wasehhhhhh.hehehe

4.AKU SUKA BANDAR KUCHING

tempat aku blaja erti dewasa tok.walaupun aku x lahir di kuching,tapi ctoklah tempat aku menuntut ilmu.bukan ilmu hitam aa, ilmu yg mbak aku sampe ke tempat org tok.teringat gik zaman skolah makan mee maggie rah saujana ya.ari sabtu g library rah hopoh ya.

5.AKU SUKA PUSAK

ya x dapat di nafikan agik.x kira pusak ya sapa pun,aku tetap nak megang.dari kecik aku dah hidup ngan pusak.sampe tido ngan pusak pun ada.pusak beranak rah pangkuk aku pun ada.pendek kata aku suka gilak ngan pusak.

6.AKU SUKA REMOTE CAR

pernah menghabiskan duit beratus ringgit gara2 nak beli keta kontrol.meli aksasorinya gik.tapi aku x kesah kerna aku minat nak.nya berik kepuasan ngan aku.hehehe

7.AKU SUKA CONTENG

tok time aku boring jak.bila dah boring aku suka duduk depan pc sambil molah keja2 gfafik.tapi x lah terror ne pun.cuma ekot pengetahuan aku jak.x pernah pun aku khatam benda2 desgin tok.ya pun banyak blaja dari org juak.


8.AKU SUKA SUNSET

aku x tauk kenak aku suka sunset tok.tapi mun aku x nangga sunset mcm da perkara yg aku lupak pada ari ya.tapi sunset ari2 ada nak.nampak ngan x nampak jak gik.hehehe

9.AKU SUKA BANDAR SERIAN

tok la bandar kelahiran aku.x perlu nak crita apa yg best kat serian tok.cuma nya dah sebati ngan darah aku.wakakakaka.bak kata org hujan emas di negeri org hujan batu di serian,aku tetap nak pulang serian juak.kali durianya nya nyaman kali.hehehe

10.AKU SUKA CANDID

sejak 2 menjak ada kamera tok,aku nang suka candid.aku rasa candid ya real agik dari belakon.

11.AKU SUKA PUISI

dari skolah dolok aku nang suka puisi.pernah aku antar karya puisi aku ke dewan bahasa dan pustaka.aku x ingat pa nama ruangan di utusan sarawak.setiap karya di bayar rm30 mun x salah ingat aku.ya dah 10 tahun berlalu.kira banyak juak duit aku dapat dari hasil puisi aku ya.kinek tok aku masih gik molah,tapi untuk aku sorang ajak la.kehkehekeh.lak tak org tetak baca puisi aku.

12.AKU BERUMO 30 TAHUN

aku dah berumo 30 tahun.ya jak kenyataan nya tek.

13.AKU SUKA KARTON.

salah satu karton yang aku minat.aku x boring nangga kartoon berulangkali.aku suka karton kerna aku x suka stess.mun aku banyak masalah nangga karton bleh molah aku tersenyum

14.AKU MINAT GAJET ELEKTRONIK

mcm2 benda dah aku beli.mp3 mp4,ps1,ps2,walkman,mini hifi,.mcm2 lah yg melibatkan eletronik tok.semuanya untuk kepuasan aku yg x pernah puas.hahahaha.mcm apa aku tok eh.

15.AKU SUKA AIK TERJUN

antara gambar aik terjun yang pernah aku ambik.masa make kamera compact ajak.yalah xda slow shutter.

16.AKU SUKA BACA MAJALAH UJANG N GILA-GILA.LAST MELI TAHUN 2008.
dolok aku suka beli dan baca.tapi kinek tok x pat beli gik.bini bisin pasal aku tauk baca ajak,kak ya mengambor rah lante.jadi aku masih gik maca edisi nak lamak ya.salah satu sebab aku suka sebab nya kartoon.jadi samalah mcm nak no 13 ya.cuma nya dalam bentuk majalah ajak.

17.AKU SUKA NGAIL IKAN NGAN UNDANG
ya hobi sepanjang masa.di mana2 tempat yg ada sunge ngan kolam aku rasa nak ngail ajak.x kira da oleh ka x da oleh ka yg penting aku dapat ngail.ya salah satu terapi minda aku.hehehe

18.AKU SUKA JUNGLE TRACKING

memandangkan aku diam di kampung yang hutannya bleh menyebabkan org sesat, maka sebab ya aku suka jungle trakcing.dari kecik aku dah di mbak masok hutan carik dak kayu,dah sayo utan maka jadi hobi ya aku mbak sampe kinek tok.taman negara bako,taman kubah,matang wildlife,gunung gading,gunung santubong,gunung serapi,gunung tarat,gunung taee,taman lambir.wasehhh.mcm promote cuti2 malaysia ajak eh.

19.AKU ANAK KE 3 DARI 4 BERADIK
aku anak ke 3 dari 4 adik beradik.cukup jelas x penerangan ya owh.wakakakaka

20.AKU SUKA CAMPING
mun dah suka jungle tracking, khemah ya wajib ada.tapi kadang2 pergi sehari jak,tapi mun nak plan bermalam ya nang kenak berkhemah la.malam ya mun da tempat best ngail alu ngail sekali.hehehe

21.AKU SUKA JALAN JALAN CARIK MAKAN
aku suka makan,sebab ya aku suka carik tempat mkn.tapi byk tempat makan di kuching dah aku x pegi.coba tak org berik peta pat makan yg best di kuching ya.hehe

22.AKU SUKA MAKANAN KAMPUNG
aku suka masakan kampung .jadi x susah nak berik aku mkn.sayur masak lemak,ikan masak kunyit,sambal blacan,manok masak tepus,tempuyak goreng,sambal undang tunok,kelik sale macam kari/kicap,daging masak itam,sayo rebung tumis,huuuuu.banyak peberet aku.alu meleleh aik liur eh.

23.AKU PANDE MASAK.HEHEHE
aku dah biasa masak.dolok hidup sorang2 kat tempat org.ya nyuruh aku pande masak.tapi semua ya ekot ramuan aku la.hehehe.xpat ekot sukatan org tua.

24.AKU X SUKA MAKAN KUEH.HAHAHAHA
series aku madah aku x suka kueh.kueh apa jak di sebut kitak org x suka makan.aku suka nangga jak.jadi mun ari raya iboh la kitak org kah kueh mun aku datang.sekadar kfc ka mcd ka ya kompom aku makan.wakakakaka.ya bok antap nak.

25.AKU SUKA CUCUR PISANG NGAN KARIPAP.
mun kitak org kah benda tok depan aku kompom abis.hehehe.dengan selamba aku makan x ngajak kitak org.

mcm ya lah bunyi jawapan kepada tag yg di berik ngan aku minggu ya tek.sungguh lamak bok aku dapat molahnya.bukan x sudi nak nyawab, masa aku terhad gilak.hehehe.jadi ari tok tauk la kitak org siapa aku dalam 25 perkara ya.aku nak tag siapa owh.hemmm.rasanya semua org dah dapat tag tok nak.jadi izinkan aku x mengetag sapa2lah.hehehehe.sekian saja.

15 comments:

ztie said...

andai kata kita pandey bertemu bersua bergathering tek nak.. ktk masak k?? oK? kekeke.. kmk suka part gajet elektronik ngn gambar dslr atas sekali.. mintak!

labulabi said...

ztie.hehehe.boleh2.x jadi masalah.janji cukup bahan ajak.sila jak ambik gambar ya.wakakaka.

Khairul Antasha said...

kmk suka sunset juakkk.. mun x nangga seperti tidak lengkap hari itu..kecuali ujan..hehehe...

mat said...

aku suka 25 perkara nak disuka kau jak...ya jak o..hehehe

Ninie Nordin said...

arhhhh. dengki mek ngga dslr ktk ya. byk juak. kmk mtak boleh sik? asa asa nya lens sony ngam ngn nikon sik? kim slm ngn pusak itam puteh ya boleh sik?

labulabi said...

khaisha.hehe.sunset ya best bah.lebih best mun dapat skodeng skali time ya.wakakaka.

mat.ya ajak ka.xda makan2.lapar dah tok pok.hehehe..

ninie.iboh dengki ninie.kemre kmk ya murah ajak.mun kitak make A230 dolok nak, kmk maka A200 ajak.up 3o jak kemre kitak.hehehe.kmk rasa ngam apa.p kitak kenak sambung ngan buloh dolok la.kak ya bok padat lens sony.kompom tebengam skali.wakakaka.

Amni said...

utan ya kedak kat ulu melipis jak mek tnegok.. hehe.. mek suka jungle trekking juak aiee.. suka gunung.. suka pantei.. wahh... banyak yang kitak suka ya kmk suka juak.. tahnaku.. gambar suma dapat dilihat dengan jelas.. hehe

Abg.Syuk said...

Hai ktk.. leh kenal.. mek suka laki pande masak koh..

labulabi said...

amni.benakah.tapi utan ya kat miri tok.hehehe.dah nama tag dari kitak nak.

syuk.bleh blah pok.wakakakaka.

erolnukman said...

time2 sikda modal bagus jwab tag tok..hehehe! ada amni tag aku riya,lalu blum d jawap gik...sorry amni...

Kenny De said...

wah. bgs juak polah camtok. haha!

Faizal n Fashitah said...

Aku suka pusak nok dudok lam keta kontrol ya.. skali ngan keta kontrol laa hehehe. Anyway, hobi kitaduak gila motokontrol kira sama koh hehe. Sanggup berabis duit janji stylo n laju ekekeke. Nektok dah start main heli/ belon kontrol. Ko patut coba juak. Bes wooOOo ehek

labulabi said...

erolnukman.hehehe.da cgek tag gik blom jawab.masalah aku x pat bukak blog ya.jadi biar jak la dolok.

labulabi said...

kenny de.skali skala jak pok.bukan dapat slalu pun.

labulabi said...

FnF.da rasa nak beli heli pok.p buat masa tok ku gik minat keta.hehehe.keta ya da duble moto pok.cgek pake jalan biasa.cgek pake nait bukit.hehehe.