aku budak kampung

ku abadikan untuk isteriku yang tercinta,anakku,keluargaku,teman-teman seperjuangan dan mereka-mereka yang sudi menemani blog ini.terima kasih atas sokongan anda semua.



Monday, July 12, 2010

lahirnya insan baru ke dunia






ari rabu minggu lepas aku ngan keluargaku g ngabas kawanku yg selamat bersalin pada ari sabtu minggu sebelum ya.rumahnya di ladang tiga jalan lamak miri bintulu.kira2 sejam la dari bandar miri.bleh tahan juak perjalanan ke sia walaupun aku slalu juak drive 10 jam dari miri ke kuching.cuma kali tok dalam keadaan berbeza, aku kenak nunggu sebuah gik keta di mbak oleh kawanku.biasanya aku tekan jak minyak sampe 110 km/j.nampak gayanya perjalanan ari ya x dapat macam ya ko.80 km/j pun aku rasa dah laju!!.arrgghhhh tensen aku.

potong kirik potong kanan last2 sampe la ke ladang tiga.tapi blom sampe simpang rumahnya.hahaha.ari ya aku g sia time bulan posa on the way pulang cuti hari raya.lakinya ambik nya dolok di ladang tiga sebelum kmk 3 pulang ke serian.macam org lain juak la aku bila dah follow dari blakang x lah aku kosentret gilak ngan simpang n jeraya.tup tup ari ya aku yg jadi leader mbak cdak g umahnya.hahaha.paksa la aku main rasa2 jak.pas simpang besar masok simpang kecik n sampe la kerumah nya.mula2 aku call lakinya suruh tunggu di simpang jalan.p sebab aku rasa aku tok lelaki baik maka aku carik la jeraya kedirik.mun sesat bok kira nak call.

dalam kol 7 mlm camya kmk org datang kerumah kawan ku ya.berik jak salam, salam di sambut pintu rumah terbuka.di sambut mesra oleh kawanku ya, lakinya ngan mak kawanku.
nak story ikit pasal kawanku tok.aku kenal ngan nya sebab kmk 2 sama kpg sama sekolah rendah,sama mandik pegong,sama sekolah menengah sampe tingkatan 3.jadi paham2 lah kitak org.cuma bila masok ting 4 jak x sama, nya g sekolah sains, aku g teknik.so mun nak crita cgek2 pun x abis sampe esok ku naip.abis jak sekolah nya nyambong blaja kat utm ka uitm kat johor.ya aku kurang pasti.ambik ijazah kejuruteraan. aku tek sambung blaja kat giat mara.hehehe.pasya aku di tawarkan nyambong kemahiran.so kira dapat status pekerja mahir.dalam tempoh ya belajar ada juak bertanyak kabar make e-mail u.x main la make tipon.

5 tahun lepas ya.dah puas juak aku masok keja komponi di bintawa, sejingkat,demak laut.kejap jadi pekerja mahir kejap jadi penanam anggur.kira x tentu la aku keja.last2 aku dapat tawaran keja aku kinek tok.kawan aku ya tek pun mcm ya, lepas nya kuar u kejap keja kejap tanam anggur.last2 nya dapat tawaran jadi asistant enginior.mcm la jawatannya.so mun di kira kmk 2 dah 5 tahun keja di miri tok.aku kawen dolok, pasya setahun bok nya kawen.kinek tok dah bergelar ibu.tahniah la kepada kawan aku ya.aku adalah org ketiga terkakhir kawen dalam kelompok kmk org ya.so masa tok da sorang gik kawan aku blom kawen.aku harap nya sorang cepat2 la dapat jodoh.

balit crita kawan aku ya tek.pokpekpok jak kmk org. pasal keja. pasal jodoh, pasal gosip, pasal sekolah dolok,pokpekpokpek gik, last crita pasal balit raya.hahahaha..best eh..kawan ku ya untung la cuti bersalin sampe raya kelak.kawan nak follow aku tadik x balit raya tahun tok.kenak keja.hahahaha kesian aku nangga nya ngan bininya.bininya diam depan rumah aku di serian owhh.nak nama jodoh la katakan.pokpekpokpek gik.kak ya di mbak makan sia.abis makan dalam kol 9 lalu.pasya kmk org balit la ke bandar miri.camya jak serba sedikit crita dari aku.gambar atas skali gambar anak aku ya.saja nya nak interprem ngan botol susunya ya..

2 comments:

Khairul Antasha said...

suka cium bau baby ...eiiiii...

labulabi said...

bah apa di tunggu gik ya.mun dah bekenan ator2 jak tarikh nikahnya.wakakaka..jgn lupak jemput kmk org.hehehehe.